Erdély - Sipádru Turisták - Gyula

Tanusítvány

Webkamera - Biharfüred sípálya

Időjárás-Erdély (www.idokep.hu)

Perei Árpád honlapja (www.pereiarpad.atw.hu)

Hójelentés (www.ski-in-romania.ro)

Webkamerák (www.ski-in-romania.ro)

Erdélyi Kárpát Egyesület Bihar Megye honlapja

Webkamera - Vartop (www.jurnalul.ro)

Erdély időjárás előrejelzés városonként (apps.bihon.ro)

Online térképek (www.harta-turistica.ro)

Arieseni webkamera

Fényképalbum II (2011.04-2018.03.)
Fényképalbum II (2011.04-2018.03.)Képtárak: Súgó
99. Piros kör körtúra

Március 15-én, csütörtökön Kiskohon jártunk. Tavaszi kikelet, Piros kör körtúra, ragyogó napsütés, madárdal, erdei virágszőnyeg, Szegyesd-völgy, barlangok, sziklaszoros, vízesések, térdigérő patakban gázolás. Szezonnyitó tavaszi túránk során készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

98. Tatár-havas(1291 m)

Február 17-én, szombaton a Tatár-havason jártunk. Téli szezonzáró túránk során meglátogattuk: Kiskoh(Chiscau), D. Prelucilor, Tatár-havas(Vf. Tataroaia - 1291 m), Biharfenyves(Bradet). 98. túránkon készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

97. Szár-tető (Vf. Plesu - 1112m)

Január 29-én, hétfőn a Béli-hegységben (Codru Moma) jártunk. Havas túránk során meglátogattuk: Hasmas, Valea Hasmas, Szár-tető (Vf. Plesu - 1112m). 97. túránkon készült fotók megtekintehtőka a "Fényképalbum II"-ben.

96. Barangolás a Dél-Biharban

Január 20-án, szombaton a Nagy-Bihar-tömb déli részén túráztunk. Méteres hó, gyönyörű napsütés, 15 km, 841 méter szintkülönbség, kemény izomláz. A havas túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

95. Óévbúcsúztató havas túra

December 30-án, szombaton a Bihar-hegységben jártunk. Havas túránk során meglátogattuk: Biharfüred, Bohodei-nyereg, Istenek havasa (1654 m), Mező-havas (1628 m). Az Óévbúcsúztatónkon készült fotók megtekinthetők a Fényképalbum II-ben.

94. Havas túra a Mátrában

December 16-án, szombaton a Mátrában jártunk. Karácsonyi hangulatú túránk során meglátogattuk: Biharfüred-Benevár-Remete-barlang-Kékestető-Négyeshatár-Mátrafüred. A 15 km-es havasi körtúránkon készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

93. Vf. Highis

December 4-én, hétfőn a Zarándi-hegységben jártunk. Szezinnyitó havastúránk során meglátogattuk: Casoaia, Vf. Highis (799m), Vf. Livorscu. A készült fotók megtekinzhetők a "Fényképalbum II"-ben.

92. November a Bükk-hegységben

November 11-én, szombaton a Bükk-hegységben jártunk. Gyönyörű, őszvégi túránk során meglátogattuk: Egeresvölgy-Varróház, Pes-kő ház, Pes-kő barlang, Őr-kő (880m), Pes-kő kapu, Cserepes-kői barlang, Őserdő, Stimecz ház, Vörös-kő völgy. A készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

91. Bükki portya

Október 7-én, szombaton a Bükk-hegységben jártunk. Gyönyörű, őszi barangolásunk során meglátogattuk: Imó-kő forrásbarlang, Tar-kő alja, Tar-kő (950m), Három-kő (904m), Nagy-Mező, Törökút, Muflon-kő, Tamás-kútja. 91. túránkon készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

90. Vlegyásza (Vf. Vladeasa - 1836m)

Szeptember 16-án, szombaton a Kalota-havason jártunk. 90. túránk alkalmával meglátogattuk: Havasrekettye, Rekiceli-vízesés, Fehér-sziklák (Pietrele albe), Vlegyásza csúcs(Vf. Vladeasa - 1836m). A készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

89. Retyezát Nemzeti Park, Transzalpin Panorámaút, Zsilvölgye Nemzeti Park, Vajdahunyadi vár

Augusztus 3-6 a Déli-Kárpátokban jártunk. Forró nyári hosszúhétvégénk során meglátogattuk: Retyezát Nemzeti Park, Retyezát-csúcs (Vf. Retezat - 2485m), Páreng-hegység, Zsil-völgyi Nemzeti Park, Vajdahunyadi vár. A túrákon készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

88. Nagy-Bihar csúcs, Kis-Bihar csúcs

Július 8-án, szombaton az Erdélyi-szigethegység legmagasabb pontján a NAgy-Biharon és nem sokkal alacsonyabb szomszédján a Kis-Biharon jártunk. Magashegyi túránkon meglátogattuk: Galbena település, Valea Cepelor, Pd. Patrahaitesti, Nagy-Bihar csúcs (Cucurbata Mare - 1849m), Kis-Bihar csúcs (Cucurbata Mica - 1769m), Dosu Negru. A készült fotoók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

87. Bocsásza (Vf. Buteasa) - 1792m

Június 10-én, szombaton a Bocsászán jártunk. Kora nyári túránk során meglátogattuk: Varasó tisztás, Égett kő tisztás, Kopott csapás nyerge, Esztenácska, Bocsásza (Vf. Buteasa) - 1792m. Magashegyi túránk során készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

86. Zanóga-tengerszem, Zanóga-csúcs (1543 m)

Május 13-án, szombaton a Bihar-hegység déli részén jártunk. Esős, ködös túránk során meglátogattuk: Felsőbiharkristyór (Cristioru de sus, 570 m), D. Runcului, D. Bisericuta, Zanóga-tengerszem (Taul Mare), Zanóga-csúcs (Vf. Taul Mare - 1543 m). A készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

85. D. Paltinetu (1400 m)

Április 14-én, pénteken a Bihar-hegységben jártunk. "Tavaszból a télbe" túránk alkalmával meglátogattuk: Boga-telep (Satul de Vacanta Boga, kb. 500 m tszfm), Creasta Muntilor, D. Paltinetu (1400 m tszfm). A krókuszvirágzástól színes túránkon készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

84. Nagy-Arad csúcs (Vf. Izoiu - 1098m)

Március 25-én, szombaton a Béli-hegységben jártunk. Koratavaszi túránk során meglátogattuk: Menyháza (Menyháza), Avenul Izoi, Nagy-Arad csúcs (1098m), Tinoasa-rét. A készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

83. Harasztosi Magura (1109m), Fericsei-cseppkőbarlang

Február 25-én, szombaton Fericsén jártunk. 83. túránk alkalmával meglátogattuk: Harasztosi Magura (Magura Fericii - 1109m), Fericsei-cseppkőbarlang (Pestera Fericii). Koratavaszi túránk alatt készül fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II)-ben.

82. Nagy-Bihar keleti főgerinc 1724 m

Január 28-án, szombaton Dél-Biharban jártunk. Havas túránk alkalmával meglátogattuk: Galbena, Valea-Cepelor, Padurea Dosu Biharia, Padurea Patrahaitesti, Dosu Negru, Nagy-Bihar keleti főgerinc (1724 m). A készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

81. Havas túra Menyháza környékén

Január 14-én, szombaton a Béli hegységben jártunk. Havas túránk alkalmával meglátogattuk: Menyháza, Avenul Izoi, Culmea Feredeu, Déznai várrom. A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

80. Vf. Poieni (1628 m) december

December 10-én, szombaton Biharfüreden jártunk. 80. túránk alkalmával meglátogattuk: Izvorul Minunilor, Vf. Poieni (1628m), P. Fantanele. A havas túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

79. Lazuri-, Cutilor-szoros (Királyerdő)

Október 22-én, szombaton a Királyerdőben jártunk. Borongós őszi, túránk alkalmával meglátogattuk: Lazuri-szoros (a magas vízállás miatt nem jártuk végig), Biharrósa, Cutilor-szoros. A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

78. Tolvajos-kő

Szeptember 17-én szombaton a Tolvajos-kőnél jártunk. Koraőszi bihari túránk során meglátogattuk: Szamosbazár, Oncsásza-rét, Tolvajos-kő(1608m), Kopott csapás nyerge, Varasó tisztás. A túra során készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

77. Fogarasi hosszúhétvége

Augusztus 4.-7.-ig a Fogarasi-havasokban jártunk. A felejthetetlen élményekben bővelkedő hosszúhétvégénk alkalmával meglátogattuk: Balea-tó (2030 m), Zerge-nyereg (2315 m), Vadász-csúcs (2507 m), Zerge-tó (2249 m), Kis Lajta-csúcs (2390 m), Iezer-csúcs (2412 m). A túránk során készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

76. Áprilisi "kiképző-túránk"

Április 24-én, vasárnap a Zarándi-hegységben jártunk. A 36 km! hosszúságú túránk alkalmával meglátogattuk: Casoia, Solymosvár, Solymos-völgye. 76. túránk során készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

75. Tavaszi túra a Zarándi-hegységben

Március 14-én, hétfő Világoson (Siria) jártunk. Márciusi napfényes túránk alkalmával meglátogattuk Világost, a világosi várhegyet és várromot, ezután egy 23 km-es körtúra során rácsodálkozhatunk az éledő természet zsengezöld, virágillatos, madárdalos szépségére. 75. túránk alkalmával készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

74. Januári havasi körtúra

Január 2-án, szombaton Biharfüreden jártunk. Havasi körtúránk alkalmával meglátogattuk: Papok feredője, Bohogyő-nyereg (Saua Bohodei), Istenek-havasa (1654 m) (Vf. Bohodei), Poiana Fantanele, Kusztura-kilátó. A túra során készült fotók megtikenthetők a "Fényképalbum II"-ben.

73. Ördögmalom-vízesés - Dregán-völgye - Bohogyő-nyereg

Október 24-én, szombaton Biharfüreden jártunk. Késő őszi túránk alkalmával meglátogattuk: Kis-havas, Ördögmalom-vízesés, Dregán-völgye, Bohogyő-nyereg. Az ott készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

72. Czárán Felső körútja

Június 27-én, szombaton Czárán egykori "felső-körútját" jártuk végig. Az útvonal elfeledettsége miatt nehézségekben és útvesztőkben bővelkedő túránk során meglátogattuk: Köröskőköz, Szentháromság-vízesés, Piculák-esés, Kétfél-esés, Bihar-nyereg, Bellavista-vízesés, Amazon-vízesés, Apród-esés. A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

71. Visszhangoskő (Piatra Graitoare)

Február 15-én, vasárnap a Visszhangoskő csúcsáról tekinthettük meg a nem mindennapi panorámát. Bakancsos téli túránk alkalmával meglátogattuk: Vartop, Arieseni Telescaun, Visszhangoskő (1658 m). A fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben, a videók pedig a jobb oldali linkek között.

70. Vartop

Január 11-én, szombaton Vartopon jártunk. A sítúrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

68. Nagyvárad

Október 19-én, vasárnap Nagyváradon jártunk. városnéző sétánk alkalmával meglátogattuk: Római Katolikus Püspöki Palota, Római Katolikus Bazilika, Szent László Múzeum, Kanonok-sor, Fekete Sas Palota, Szent László Katolikus Templom, Városháza, Czárán emlékszobor. A kiránduláson készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

69. Nagy-Phaeton vízesés

November 8-án, szombaton a Nagy-Phaeton vízesésnél jártunk. Túránk során megtekintettük: Alo-patak völgye (Valea Aleului), Nagy-Phaeton vízesés (Saritoarea Bohodei), Kereszt-hegy. A fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II."-ben, a videók pedig a jobb oldali linkek között.

67. Bogakő-körút

Szeptember 28-án, vasárnap a Boga-kő körutat jártuk körbe. A piros kör turistajelzést követve megetekintettük: Boga-kő, Bogacsűr-barlang, Pádis-barlang. A Fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II-ben", a videók a jobb oldali linkek között.

66. Körösfeketetói-vásár - Révi-szoros

Október 13-án, vasárnap a többszáz éves múltra visszatekintő Körösfeketetói-vásárban és az ősz élénk színeiben pompázó Révi szorosban jártunk. Túránk során megtekintettük: Körösfeketetó (Negreni), Rév (Vadu Crisului), Révi-szoros (Defileul Crisul Repede), Tündérvár-bg., Zichy-bg. (Pestera de la Vadu Crisului). A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben.

64. Szár-tető (1112 m) - Béli-hegység (Codru Moma)

Április 20-án, szombaton a Béli-hegységben jártunk. Túránk során meglátogattuk: Bélhagymás (Hasmas), Hagymás-patak völgye (V. Hasmas), Szár-tető (Vf. Plesu - 1112 m). A fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben, a videó pedig a jobb oldali linkek között.

65. Vourvourou - Sithonia - Chalkidiki - Görögország

Szeptember 1.-6.-ig: Vourvourou, Neos Marmaras, Porto Carras, Sarti, Narancs-part (Orange Beach), Karidi Beach, Polygyros, Nikiti, Athos-hegy (2033m). A fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben, a videók pedig a jobb oldali linkek között.

63. Tavaszi kikelet - Czárán Gyula nyomában

Április 15-én, hétfőn a Béli-hegység déli részén barangoltunk. A túránk során ellátogattunk Déznára, ahol a várhegyet megmászva a várromot tekintettük meg (Czárán Gyula elsőként épített a helyhez vezető turistautat a saját költségén), majd Menyházán (Moneasa) megkoszorúztuk a bihari hegyek apostolának sírhelyét, megtekintettük egykori lakóhelyét, a Paradeiser-villa romos épületét, valamint a fürdőtelepülés egykori fürdőépületének maradványait. Végül ellátogattunk Seprősre (Sepreus), ahol Czárán Gyula szülőháza/kastélya (ma községháza) áll. A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum II"-ben, a videók pedig a jobb oldali linkek között.

62. Csodavár

La Grajduri, Canton Glavoi(Ponor), Csodavár(Cetatile Ponorului), Dolina 1., Alvilág kapuja, Dolina 2., Dolina 3., Vár-patak(V. Cetatii), Tulogdi Gádor(Sohodolul Mare), Vár-körút, Balcon 1.-4. A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbumban".

61. Bársza-katlan

Báli-rét (Uvala Balileasa), Bársza-katlan (Groapa de la Barsa), Bársza-jégbarlang (Gh. Barsa), Fekete-barlang (P. Neagra), Galbina-szirt (Piatra Galbenei), Eszkimó-jégbarlang (Gh. Focul Viu), Canton Glavoi (Ponor). A fotók megtekintetők a "Fényképalbumban".

60. Bulz-kő és Lesi-víztározó

Június 23-án a Lesi-víztározó fölé magasodó kilátópontot látogattuk meg a Bulz-kő (Piatra Bulzului) sziklaszirtet. A nyári melegben és ragyogó napsütésben csodás kilátás nyílt a meglehetősen alacsony vízállású víztározóra. Visszaúton a Tutajos-barlangot is megnéztük /R.I.P. ifj. Ugron Gábor barlangkutató-operatőr-rendező/.

59. Sebes-körös és Misid-patak völgye

Április 14-én Vársonkolyosról (Suncuius) indulva néha szitáló esőben de kellemes hőmérsékletben látogattunk el a Sebes-körös völgyében található barlangokhoz (Nagy Magyar- és Kecskés-barlanghoz), majd a Misid-patak völgyében a pár kilométerre található Bíró Lajos-barlanghoz (P.Moanei).

58. Havasi körtúra (Kis-havas,Édenkert)
57. Tatár-hegy

Október 30-án, vasárnap a Tatár-havason jártunk. 57. túránk során meglátogattuk: Vasaskőfalva (Pietroasa), Vf. Plopilor, Poiana Zapodiuta, Poiana Varcioroagele, Tatár-hegy (Vf. Tataroaia) 1291. A túra során készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbumban", a videók pedig a jobb oldali linkek között.

56. Tisza-hegy

Szeptember 24-én, szombaton a Tisza-hegyen jártunk. 56. túránk során meglátogattuk: Alo-völgy (V.-Aleului), Canton V. Aleului, Plaiul Sebiselului, Tisza-hegy (Muntele Tisa) 1184m. A túrán készült fotók megtekinthetők a Fényképalbumban.

55. Galbina-kőköz

Július 16-án szombaton a Galbina sziklaszorosát jártuk be. 55. túránk során meglátogattuk: Galbina-kőköz (Cheile Galbenei), Eminenciás-vízesés, Pestera de vizitare, Najád-vízesés, Tomboló-vízesés, Ruzitska-vízesés, Minerva-vízesés, Galbina-kitörés, Czárán-bg. (Sura lui Czárán), Flóra-rét (Poiana-Florilor). A túrán készült fotók megtekinthetők a Fényképalbumban.

54. Vodice - Sibenik Riviéra - Horvátország

Vodice, Sibenik, Murter-sziget, Primosten, Zadar, Trogir, Split, Omis, Krka Nemzeti Park. A fotók megtekinthetők a "Fényképalbumban", a videók pedig a jobb oldali linkek között.

54. Szkerice - Bélavár

Május 28-án, szombaton a Gyalui-havasokban jártunk. 54. túránk során, verőfényes napsütésben meglátogattuk: Felsőpodsága (Podsaga de Sus), Bélavár monumentális sziklavilága (Scarisoara Belioara). A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbumban", a videók pedig a jobb oldali linkek között.

53/B. Kalotaszeg - Húsvét

Kalotaszeg - Húsvét

53/A. Várasfenes (Finis)

Vertop webkamera (Firefoxszal működik normálisan)

Bihar-hg. időjárása

Jád-völgye decemberben videók

Értesülj minden újról!

Utinform

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre